Monday, October 24, 2011

MAKE FUN OF PEOPLE? FUCK YOU.



FUCK YOU.
maaf. bahasa gua memang macam gini. gua tak mintak lu orang suka untuk baca blog gua. tapi apa yang gua bakal taip ni, sangat penting dalam kehidupan setiap manusia. PENTING dan sangat sangat PENTING dalam kehidupan seharian manusia.

BODOH. Apa maksud bodoh sebenarnya? pada gua, bodoh ni adalah satu makian yang mana, orang tu tak tau apa apa, lalu kita maki dia sebagai bodoh. atau pun, sekadar make fun pada orang lain dengan ke-tidak-tahu-an beliau.

KURANG BIJAK. Apa pulak maksud kurang bijak? kurang bijak ni pada gua, ada sama dengan bodoh. tapi bahasa dia lebih sopan. tapi, kurang bijak ni lebih sikit pengetahuan dia dari Si Bodoh.

KURANG PENGETAHUAN. Apa maksud kurang pengetahuan ni? gua agak lu orang mesti tau punya nak ulas apa maksud kurang pengetahuan ni. pada gua, kurang pengetahuan ni maksudnya, ada benda yang seseorang tak tau. contoh dalam subjek Science Form 3, Bab 4 (bab Reproduction) gua memang lemah sikit pengetahuan gua dalam bab ni. eceh. haha!




MANUSIA TIDAK ADA YANG SEMPURNA. TIDAK ADA.
gua ulang serta besarkan sikit font nya,
TIDAK ADA!!!


gua bengang kalau orang make fun gua. gua tak sempurna (seperti ayat diatas tadi). ada benda yang gua tak tahu. ada benda yang gua blur. ada benda yang kalau lu orang tanya, gua akan buat muka selenger atau lebih famous dengan muka seposen. mesti lu orang tertanya tanya serta tak faham apa yang gua cuba sampaikan kan? okay. gua olah dia dalam bentuk situasi. yang mana akan jadi lebih jelas.

SITUASI

gua ni memang boleh dikatakan jenis yang lambat,lembab,loading,pending,lagging dan sewaktu dengannya. senang citer pengetahuan am gua memang 30% aja gua rasa. lembap kan gua? gua pedulik hapa! gua bercita cita tinggi nak keluarkan sebijik motor NOUVO LC. tinggi kan cita cita gua? haa, tu lah, lu orang tak tau semangat gua berkobar kobar. (satu kelemahan gua, suka meleweh kalau nak becerita)
so, nak buat full loan bagai memerlukan payslip. seperti biasa lah kan?
gua percaya majikan gua mesti ada payslip tu. tinggal lagi, gua nak mintak je lah kan. then, gua tanya mamat ofis gua. yang mana gelaran gua pada dia mamat kelabing. sbb dia memang mamat kelabing.

gua tanya dengan cara yang elok.
"eh, kite memang ada payslip kan?"
apa yang dia buat, dia boleh gelak, sambil mengulangi,
"hahaha, nak payslip? hahaha"
gua sabar. gua tanya lagi.
"kenapa? tak ada ker?"
reaksi seterusnya.
"hahahaha, ada. ahaha. cuba lah mintak boss. die nak payslip (sambil gelak gelak)"
gua punya darah dah naik. gua pulak jenis yang kalau dah nak datang bulan memang tak boleh kawal emosi gua.

dengan itu, gua diam. gua sure, gua akan tanya majikan gua. so, gua biar aja. tetibe ada satu lagi mamat india ofis gua baru masuk. then mamat kelabing ni boleh bantai cakap dekat mamat india tu,
"eh, dia nak payslip."
pastu mamat india tu gelak je lah. pastu gua macam menyirap ah. gua tanya dia,
"apahal? kita ada payslip ke takde?"
pastu dia kata,
"adaa (sambil gelak gelak bodoh)"
gua dah panas telinga. mamat india tu sengih je. dia suruh tanya majikan gua. then gua macam dah blur tau tak. situasi dia, ada something gua tak tau, dorang tau tapi taknak btau, tapi buat gelak gelak depan gua. gua menyirap kot. last last, gua cakap ah,
"kalau ada benda yang i tak tau kasi tau je lah. tak payah nak make fun kat orang mcm gitu" terus gua blah, pegi merokok.

okay. itu situasi gua. yang mana gua tak boleh nak kawal emosi gua nak meletup tadi. gua pk dalam ofis je. kalau tak, makan tengking jugak mamat tu. lepas gua balik hisap rokok tu, mamat kelabing bodoh tu gerak isap rokok. last2 mamat india tu yang terangkan kat gua.


TAMAT SITUASI GUA.

sekarang gua nak kasi pendapat gua.


memperlekehkan orang, mempermainkan orang, menjatuhkan air muka orang, memperbodohkan orang. ayat nampak lain. maksud semua lebih kurang.

mcm gua cakap tadi. manusia tu tiada yang sempurna. gua tak sempurna, lu orang tak sempurna. masing masing ada kelebihan, kepandaian sendiri. yang pandai ajar orang bodoh. yang bodoh, tanya orang pandai. baru lah hidup ni harmoni.
sama jugak lah konsep dia dengan magnet (post yang lalu) negative dengan postitive, positive dengan negative. baru boleh ngam.

ni lu nak tunjuk kerek kat orang yang lagi bodoh dari lu pun tak boleh blah jugak. lu kena ingat. skang mungkin gua yang jadi bodoh.sbb gua mengaku, gua bodoh, dan sebab tu lah, gua bertanya. gua bukan BODOH SOMBONG. kalau malu sesat jalan. gua tanak sesat, tu gua tanya. tapi gua macam rasa gua salah tanya orang yang mana gua tanya kat abang cashier yang sombong, bongkak nak mampus yang menjawab sambil memperlekehkan orang.

contohnya macam

"Bang, saya nak tanya, macam mana nak pergi ke KLCC? sy naik motor bodoh je bang, skang sy nak kene pergi sana."
jawapan beliau macam gini
"Haa? kau nak pergi KLCC? Naik motor? HAHAHA!" (ketawa berdekah dekah sambil pegang perut)
"Kenapa? jauh ke bang?"
muka abang tu tahan gelak sambil menjawab.
"Haha, tak ada lah jauh. Hahahaha!" **tapi tak menjawab soalan**

haa, apa pendapat lu orang?

pada pendapat gua, ada dua jalan abang tu boleh jawab kalau malas nak btau direction.


satu:
Jauh sikit dik. kalau adik nak pergi naik motor boleh, tapi tu lah, jauh.
dua: Tak tahu lah dik. (teruskan buat kerja)

haa, kan senang?
tak ada lah lu orang rasa diri tu LOSER sangat mengadap orang yang memperlekehkan lu orang kan? lu orang perlekehkan orang, sama jugak lu orang amek perasaan dia, lu orang lenyek dengan lori SAMPAH.


pada gua, lu orang tak boleh nak perlekehkan ke-tidak-pandai-an orang lain. sebab lu orang kena selalu letak diri lu orang dalam kasut orang lain. lu orang bukan hidup untuk kumpul musuh. lu orang hidup untuk kumpul kenalan, supaya otak lu orang berkembang. kalau cara lu orang macam gini, perlekehkan orang sana sini, lu orang lah sebenarnya LOSER sebab nya, satu hari nanti, gua berani kelar tangan gua yang orang tak suka kawan dgn lu. gua berani lah!

lu orang kena ingat. orang lain ada perasaan. macam lu punya perasaan tersebut, begitu jugak dengan orang lain yang. sekering kering seseorang tu, gua yakin Tuhan tak akan lupa letak secebis perasaan dalam diri hamba Dia. so, lu orang tak boleh lah suka hati mak pak lu aja nak buat orang lain macam tak ada perasaan. memang lu orang nampak benda tu remeh. tapi gua nak lu orang letak diri lu orang dalam situasi tu. lu yang kena macam tu. macam mana lu nak ungkap perasaan lu kalau lu berada dalam situsi tu?


ingat, Tuhan tu MAHA ADIL! dunia memang tak adil. tapi Tuhan tu adil. apa lu buat, lu dapat. apa lu dapat lu buat. gua tak cakap gua baik. mungkin gua pernah terbuat benda ni dulu. so skang jadi kat gua. ataupun skang gua kena, nanti nanti gua buat orang. haa, itu gua tak tau lah kan? wallahualam.


ingat lah. Kerana mulut badan binasa.








tengah santai santai tetiba ada orang gelak kan lu. macam mana?
**post kali ni banyak bermain dengan dialog**








dfanheartcore






No comments: