Thursday, November 3, 2011

X FACTOR.





apahal gua upload gambar ni?
gua straight edge ke?
haha. tak lah.
gua nak lambang X tu je sebenanye.



semalam gua berbual di IM fesbuk dengan rakan gua. rakan gua bekerja sebagai penyanyi dan penari. atau lebih senang dikenali sebagai Artis. gua tak payah sebut nama dia kat sini sebab kang nanti orang kata gua ni belagak pulak kawan dengan artis. apa yang gua bangga dengan rakan gua ni, ialah walaupun dia bekerja sebagai penggiat seni tanah air, tapi pemikiran dia sangat dalam. dan pada gua, dia seorang yang critical thinker juga.dia bukan punk. dia bukan arnacho. dia bukan seorang hardcore. dia juga bukan seorang aktivis. tapi, gua salute cara pemikiran dia.


semalam dia ada tanya gua. gua tau tak apa maksud x faktor tu. gua tak tau. danny xfactor gua tau lah. hihi. dia terangkan gua maksud xfaktor tu agak lama lah. sebab gua ni ada simpton lembab serta lambat.

x faktor ni sebenarnya satu karakter lu orang yang mana buat lu orang dari negatif ke positif.
mcm biasa,

CONTOH SITUASI:

gua seorang penyanyi jalanan yang mana gua akan busking di bb setiap malam minggu. gua suka tengok band Meet Uncle Hussin.dorang sangat berjaya. gua usha je dorang ni. cara dorang menangani masalah yang terjadi dalam band mereka. contoh, ada konflik dalam band tersebut. kawan gua ni marah ahli kugiran dia sebab konflik tersebut. lepas tu bla bla bla, ter-fixed lah konflik band tersebut. jadi okay balik.
(ni rekaan semata mata)

gua ni pulak, seorang yang tak reti nak marah. gua lebih suka tegur secara elok. yang mana gua akan slowtalk dengan orang tersebut. tanya akan masalah dia, apa yang tak kena, dan cari jalan penyelesaian. itu cara gua.

maksud gua kat sini, gua tak boleh ikut cara orang lain untuk selesaikan masalah untuk berjaya seperti orang tersebut. itu tak menjamin apa apa. malah bagi gua, benda akan jadi lebih buruk. setiap orang punya X FAKTOR tersendiri. yang macam gua ada mention tadi, gua seorang yang tak reti nak marah. haa, itu X FAKTOR gua. itu karakter gua. X FAKTOR kawan gua yang kat atas tadi pulak, dia lebih suka marah marah kendian cari jalan penyelesaian.

gua tak boleh nak ikut X FAKTOR orang lain, untuk jadi berjaya seperti mereka. Tuhan tu dah letak satu X FAKTOR yang berbeza dalam diri setiap manusia. dan itu adalah mereka, cara mereka.

agak agak lu orang faham tak apa yang gua membebel ni? gua baca baca balik, gua sendiri rasa macam tak cukup penerangan gua. okay, macam gini. lets make it as simple as ABC (eceh, gua nak sepiking pulak)

X FAKTOR ni bermaksud karakter dalam setiap orang yang mana berbeza dari orang lain. Karakter ini lah yang akan membantu menyelesaikan masalah dan menjadikan seseorang tu berjaya. Karakter inilah yang akan menjadikan sesuatu yang negatif kepada positif. X Faktor ni bukan lah sesuatu karakter yang pelik. tapi itu ialah satu cara tersendiri orang itu sendiri.

okay. dah faham? penat gua mengayat. lepas ni gua da boleh bukak web dfanpedia.com


so, point gua kat sini, lu orang dinasihatkan, (bukan lu orang sahaja, gua nak nasihat kat diri gua sendiri yang serabut ni jugak) carik X FAKTOR masing masing. bukan ikut cara orang lain yang kononnya boleh buat lu berjaya, yang boleh buat masalah lu hilang sekelip mata, yang boleh kasi lu jalan penyelesaian. senang citer, lu takyah tiru cara orang ah. kan setel tu.

gua percaya, kalau lu orang percaya pada X FAKTOR lu, lu orang akan rasa, lu sebenanye beruntung jadi diri lu. sebab itu lah keistimewaan lu yang di beri oleh Tuhan.







santai sambil dengar lagu Jangan pisahkan - X FAKTOR.







dfnheartcore.-







2 comments:

disaster me said...

membaca blog kak difann boleh jadi seperti tengah belajar sedikit-sedikit tentang hidup :)

dfnheartcore.- said...

thanks :) kita sama sama belajar dari orang lain kann :DD