Thursday, November 3, 2011

Marjinal - Boikot.

Gilanya tradisi yang ada didunia ini
Siapa yang kuat dialah yang berkuasa
Berlomba-lomba tuk mengincar-incari mangsa
Jika manusia tak kenal lagi manusia

Jilat-menjilat itu mah sudah biasa
Tikam sana tikam sini dan siap memangsa
He……hei tai asu
Yang menjadi srigala tuk manusia yang lainnya
Manusia semakin gila

Yang kuat menguasai yang lemah dikorupsi
Yang kaya semakin kaya yang miskin semakin miskin
Yang pintar membodohi yang bodoh dibudayakan

Boikot boikot budaya yang memiskinkan
Boikot boikot budaya yang merusak
Boikot boikot budaya yang memiskinkan
Boikot boikot budaya yang merusak

He…………hei tai asu
Saling menghisap jilat-menjilat saling injak-menginjak
Rampas-merampas tak pernah puas jadi semakin buas

Manusia semakin tak isi


Semenjak, dua menjak tiga menjak dan bermenjak menjak, playlist gua memang Marjinal aja. gua suka setiap lagu mereka. yang mana liriknya sangat membuat gua terasa, merasa, dan berasa.

tadi gua terbacar blog Tukar Tiub. ada satu post tu. gua suka. gua baca gua sedih. post tu gua ada share kat fesbuk kalau lu nak tau pasal apa. terus gua dengar lagu ni. sebab lagu ni macam kena dengan situasi gambar tu. yang mana gua juga belajar untuk semiotik. gua taknak ulas apa apa. tapi apa yang pasti, gua setuju 100% dengan post tersebut. thanks Tukar Tiub. gua respek lu. ini serius. *tangan cekak pinggang*

pada sesiapa yang tak kenal Marjinal, lu orang boleh dengar lagu lagu Marjinal. tapi gua agak mesti semua kenal mereka ni. kalau ada yang bilang mereka ni sampah, akanku suruh mereka tu sendiri makan sampah. hehehehe.








santai sambil isap Pall Mall yg tak sedap.





dfnheartcore.-






No comments: