Thursday, November 17, 2011

Pavilion Here We Go!



ANTI PAVILLION KL KIDS.

Page yang gua tak sedar kewujudan dia bila. dan gua baru sedar ni hari. gua rasa gua loser kejap. macam biasa. gua tak berminat benda2 page ni sebenanye. tapi photo tu buat gua terdetik kejap. mula mula satu gambar. dan kemudian satu lagi gambar. biasa gua limit sampai dua gambar je memang gua rasa nak tau. so gua view.

gua usha sana sini. okay. gua terus terang, gua tak terniat nak like page tu. atas sebab nanti banyak pulak news feed benda ngarut. so, gua malas. tapi dah alang alang, gua usha sana sini. ya, macam macam lah gua terbaca. status yang menyokong tak kurang yang membangkang. sebagai seorang penulis yang mana gua suka fikir sesuatu benda tu dari sudut berbeza, gua pun mula lah berfikir.

okay. macam gini. biar gua jelaskan apa yang gua faham tentang page komunitas ini. diorang berniat baik untuk membawa anak anak muda ke jalan yang benar. yang mana mereka mungkin nak mengekalkan budaya orang Melayu kan.

okay. so, sekarang gua kasi pendapat gua.
tapi sebelum tu, kalau lah penyokong page komunitas ni terbaca, gua nak lu orang baca ini dulu.

BLOG INI TEMPAT GUA LUAH PENDAPAT GUA YANG MANA GUA TAK KONDEM PENDAPAT LU. MASING MASING PUNYA PENDAPAT. GUA HORMAT PENDAPAT LU, LU HORMAT PENDAPAT GUA. KALAU LU RASA LU TAK BOLEH BLAH, LU BOLEH ADD DI FESBUK GUA, ATAU PM DI FESBUK GUA, DAN MUNGKIN KITA BOLEH LEPAK MINUM TEH SAMBIL BERTUKAR PENDAPAT. OKAY. SANTAI LEBIH SIKIT :)

berdasarkan pemerhatian rawak gua. yang mana kalau gua jenis malas nak baca apa yang diletakkan di ruangan info, dengan pemikiran gua yang tak suka orang tindas orang ni, gua akan cakap, 'BODOH noh page ni' tapi lepas gua baca, dan dengan keistimewaan yang Tuhan bagi pada gua yang mana gua suka berfikir sesuatu dari pelbagai sudut tu, alhamdulillah gua faham.

---> Page ini adalah untuk meng"anti" budak-budak yang suka berkeliaran di hadapan Pavilion. Kenapa kami berbuat demikian? Kerana kami tidak mahu anak dan bangsa kita terjerumus dalam kesesatan dunia & idealogi barat. Kenapa point Pavilion? Kerana Pavilion ditengah-tengah kota Kuala Lumpur. Di sana terdapat ramai pelancong asing yang bercuti dan ibu bapa berstatuskan pendidik melihat ketidak sopanan negara kita, di manakah harus diletakkan Malaysia yang kaya ketimuran & penuh kebudayaan? Segala kerjasama menyokong page ini amat di hargai =) Ini juga demi bangsa rakyat Malaysia. Tanpa kita, siapa lah yang memimpin dan mewarisi budaya untuk masa akan datang sebagai pelapis Agama , Negara dan Bangsa .Malah bukan itu sahaja, kami juga mengambil berat tentang isu negara, keruntuhan akhlak & gejala sosial. Segala salah dan tutur bahasa harap diampun.Think globally, act locally .

Mungkin niat komunitas ini adalah baik. tapi bagi gua, mungkin caranya kurang positif. okay. gua kasi contoh. lu orang nak suruh orang lain beli kitab AKHLAK yang mana menceritakan tentang bagaimana seseorang tu boleh memiliki Akhlak yang mulia. macam mana cara lu orang nak ajak mereka beli?

1)adakah dengan cara begini :-
Bang, mari bang, RM10, RM10, RM10, RM10!!! *jerit macam kat pasar malam*
- kalau macam ni caranya nak jual kitab Akhlak tu, gua sejes suruh penjual tu jual kerepek tak pun buah buahan kat pasar malam.

2)ataupun dengan cara begini :-
Bang, bang, tanak ke beli ni bang? murah je ni bang. RM10 je ni ha. tanak keeee? *nada menggoda*
- yang tu gua sejes suruh dia cari kerja lain lah. jual insurans mungkin?

3)takpun dengan cara begini :-
Bang, kitab ni bagus untuk Akhlak abang. kalau abang rasa abang dah baik sangat, dah boleh masuk syurga, dah banyak amal, bagus lah. tak payah beli pun takpe. kan? *nada sini sambil memerli*
- okay, gua nak lu orang save cara ni dalam kepala otak lu orang kejap sebelum lu orang teruskan baca.

4)cara terakhir :-
Bang, kitab ni bagus untuk memelihara Akhlak seseorang itu. yang mana dia akan mengajar kita untuk menjadi lebih baik. mungkin dalam tak sedar kita lakukan kesilapan. so, dengan buku ni, InsyaALLAH, Tuhan akan terangkan lagi hati abang dengan cahayaNYA. tapi kalau abang tak berminat, tak apa. tiada paksaan *muka senyum*
-apa pendapat lu orang?


kita nak tarik orang ke jalan yang benar, kita kena guna jalan/cara yang benar. gua sokong lah komunitas tu kalau apa yang dalam info tu, dorang manfaatkan dengan cara yang betul. ni pendapat gua aja. terserah kepada komunitas tersebut sebenanye. kalau mereka rasa ada betulnya cara gua, boleh lah dorang ikut. dan kalau dorang rasa cara dorang paling nais, gua tak ada masalah dengan benda tu. gua percaya setiap tindak tanduk ada negatif dan positifnya. kecuali, merogol, membunuh dengan kejap, mengkhianati, mengaibkan orang.

bila sebut anti-pavillion-kl-kids, dekat situ, dah ada unsur unsur diskriminasi dan penindasan serta prejudis. mengapa? sebab,pada gua, pavi tu bukan hanya tempat budak budak pergi, malah org tua macam gua ni pun pergi. gua tak pergi untuk membeli. tapi gua pergi untuk melihat. untuk menyendiri, untuk BERFIKIR. kalau lu orang rasa nama itu adalah yang terbaik, lepas ni gua suspek pavi bankrap. hihik.

tempat lepak - Kuala Lumpur - Hujung Minggu - Budak Sekolah. cuba lu orang bina ayat dengan perkataan diberi (demam SPM) Tempat lepak budak sekolah pada hujung minggu ialah di Kuala Lumpur. okay. gua merepek.

Lu orang kena faham. Kuala Lumpur ni, bukan setakat warga negeri ni je yang menetap. malah, dari segala pelosok negeri. semua 14 negeri dalam negara ni ada dalam KL ni. yang mana lu orang dah tersangat maklum. KL adalah tempat lu orang cari rezeki. tak kira dalam apa jua bidang. macam gua sendiri. gua bukan asal kl. gua orang JB tapi gua merantau cari rezeki. PAVILLION,BUKIT BINTANG,TIMES SQUARE. yang mana tempat tempat tu yang paling pemes kat KL ni tempat kunjungan budak budak.lu orang tengok pulak kemudahan dia. Monorail, Tren, Bus, dan ditengah tengah kuala lumpur. so, memang senang ah cite dia bebudak ni nak keluar berfoya foya hujung minggu.dorang bukan ada lesen kereta atau motor. nama pun budak sekolah.

lu orang kena ingat. lu orang pernah jadi budak sekolah. adatlah tu. kalau lu orang tak macam tu dulu mungkin sebab lu orang jenis yang ulat buku, tapi lu orang mesti ada kenalan rapat yang jenis nak berjalan berkawan apa semua.

terus terang gua cakap, gua pun benci tengok budak2 sekolah tu. ye lah, sekolah lagi dah hisap rokok, bawak anak orang keluar, dating sana, dating sini. gua pun tak mcm tu dulu. (sebelum menengah 3) gua memang tak suka. tapi gua tak terfikir pulak nak buat mereka tu macam tu. pada gua, gua suka musik. yang mana musik yang gua dengar bukan lah dubstep, atau r&b atau kpop. gua suka dengar musik hardcore yang mana kandungannya padat yang membuatkan kepala hotak gua berfikir. so, kalau nak ikut cara gua, mungkin gua akan cuba rapat dengan mereka. tegur pinjam lighter, dan kemudian, ajak mereka ke event DrugFree. gua suspek dorang akan hormat gua. sebab, gua pernah banyak kali macam gini. kira, gua gunakan minat gua, sebagai tarikan untuk gua tarik dorang ke jalan yang positif. dan ada yang gua berjaya, ada yang gua tak berjaya. lu orang nak orang hormat lu orang, lu orang kena hormat orang dulu.

haa, kira bila kat sini, berbalik pada contoh lu orang yang nak jual kitab tu. kalau lu orang customer, lu orang bandingkan cara yang ke3 atau yang terakir? kalau gua customer gua nak yang cara terakhir. ikhlas sikit diri gua kan. bila ikhlas, gua dapat pahala, org yang jual pun dapat pahala. (kalau situasi ni, komunitas tu dpat pahala, bebudak tu pun, dapat jalan, cahaya utk ke jalan yang betul)

oh, lagi satu, mungkin ada dari beberapa aspek, gua punya susunan ayat, gua punya perkataan nampak kurang ajar. sebab gua nak tunjuk macam mana cara gua menulis. kira ni salah satu cara gua. tapi tak semestinya gua akan berbual dengan orang lain gua-lu. cuma untuk menulis, gua lebih selesa menggunakan gua-lu. gua tak suka kondem orang, tapi tegas dalam pendirian gua, tegas dalam pendapat gua dan dalam masa yang sama, gua hormat pendapat orang lain. gua cuma manusia biasa. homosapien seperti kamu semua. yang mana, tak sempurna :)

so, bagi penyokong komunitas tersebut, lu orang did a great job, tapi cuma, lu orang jangan lah nak masuk gambar budak budak tu. dosa aibkan orang. gua tak berapa tahu dosa nya besar mana. gua suspek lu orang lebih tau sebab lu orang kan seorang yang kuat ugamanya lebih dari gua yang masih melakukan pelbagai dosa ni. so, pada gua, gua susah nak cakap pasal dosa pahala ni. gua suka pendam pasal dosa pahala ni sebab gua tahu, diri gua pun tak betul. :))



lagi sekali, ni cuma pendapat gua secara rawak. gua tak kondem,anti sesiapa. kita hidup di MALAYSIA YANG BEBAS! So, pada gua, gua rakyat yang bebas nak suarakan pendapat gua. *puuihhh!*



santai sambil lepak depan pavi sebenanye buat gua berfikiran lebih mendalam.






dfnheartcore.-




2 comments:

Kc Kasedah said...

tak faham ape konsep sebenarnya page page mcm gini. dan gua tak tahu kenapa orang suka sangat page ni.

bagi gua, pavilion heaven. ada duit je yg tahu cemana heaven nya.

eh?

Superwoman said...

pavi tu sebenarnya tengah dapat gaji memang nais kalau berjalan :DD