Wednesday, November 23, 2011

Tak habis lagi ka, Kawan?


gua percaya semua sudah maklum ah dengan perlawanan akhir liga apa gua tak tau. Mesia versus Endon. haa, amek ko. kemain semua perangai masing masing. yg mesia dengan mesia nye, yg endon dengan endon nye. last last mesia menang. bagus lah. sbb gua kan rakyat mesia. gua kene bangga! #puii.

bangga? bangga kah gua? #puii lagi.

kenapa gua tanya bangga sampai dua kali? nahh, sekarang lu orang tengok perangai masing masing. buruk benor gayanya. yang dengan bbm, dengan bbm nya, yg dekat fesbuk dengan fesbuknya, yg dekat tuiter dengan tuiternya.



PROFESIONAL LAH SIALAN.

apa itu profesional? pada gua profesional tu maksud dia mcm lu orang amek sesuatu perkara dengan matang. lu orang tak perlu lah nak keluarkan perkataan perkataan yang tak sepatutnya, gunting bendera ke, bakar bendera ke, conteng bendera ke, atau baling bomb ke, atau lu orang bunuh semua orang indon ke, atau lu orang edit gambar harimau makan burung garuda ke. tak ada gunanya. lu orang tau kenapa? GAME IS ALWAYS A GAME. and, player dorang adalah GAMER.

gua agak lu orang ni boleh tahan jugak perangai masing masing kaedahnya. gua tertanya tanya lah. kalau lah lu orang nak sangat berbangga dengan mesia, dengan game malam tu, gua boleh konsider lagi. pasal lu orang mmg rakyat jelata mesia yang sangat SETIA TAAT akan perintah RAJA serta PM mesia ni. tapi gua tertanya tanya, termangu mangu terkenyit kenyit bila lu orang maki jugak player mesia. lu tau tak susah main bola tu mcm mana? maki kemain sungguh sungguh lagi. siap buat hastag kat tuiter lagi. gua nampak gua memang tak mencelah. gua malas. sbb tak guna. orang tgh panas. so, gua malas nak panaskan lagi.

gua ada perasan jugak endon bakar bendera mesia bagai. tau kenapa gua biar je. sbb gua tau, mentaliti sesetengah warganegara endon mcm mana. so, macam gua cakap tadi, kita jadi PROFESIONAL. rakyat mesia ni kan semua pandai pandai belaka, hebat hebat belaka, terer terer belaka, berani berani belaka. dan semua yang belaka lah. buat apa lu orang nak tayang kelemahan lu orang dengan buat perangai bebudak mcm gitu? gu faham gua faham. sbb gua pun rakyat mesia jugak. kan da gua kata tadi, gua bangga jadi rakyat mesia #puii! tapi, sbg seorang yang profesional (poyo jugak ayat gua ni), gua tak akan cepat melatah. lu orang boleh kasi ayat baik baik kan? contoh ayat sejesyen gua mcm ;

1)hi indonesian, walaupun kamu bakar bendera tanah air tercintaku, gwe ga akan tergugat kerna gwe tau, Tuhan itu adil. dan Tuhan akan tolong orang yang teraniaya.

2)Takper lah. biar lah mereka nak bakar bendera mesia. tu hak dorang. sebab kita tau, kita kuat. kita tau kita mmg boleh menang. kalau kita ikhlas, Tuhan tolong.

haaa, kan lebih elok bunyinya dari ;

1)babi doh orang endon ni nak bako bendera mesia. sial, pugiwak, lanciau, cipet, anak haram, anjing !@#$%^&*()_+

2)pergi mampus loe endon! ha, amek ko! ko tu bodoh! dah lah busok! haram J betul!

haaa, ini sangat lah tak best weh. lu orang belajar tinggi tinggi, tapi lu orang berpe'el macam adik aku umurnya 12tahun. adoi. kalau kat blog ni ada icon yang tutup mata mcm bekberi gua, gua buat lah seh.

ingat lah kawan kawan, biar org buat kita, kita jangan buat orang. biar orang hina kita, kita jangan hina orang. Nabi Muhammad dulu kene lebih teruk dari lu orang. lu orang tengok Baginda, ada menggelabah ke? cool je kan? lu orang contohi lah sunnah Rasulallah. kahwin 4 nak, benda benda gini lu orang buat buat tak nampak. gua sepuk muka lu saje.

*sebenanye, post mcm gini, layaknya ada cermin. so, kene kat gua balik. bila time game Manchester United, terkeluar perangai buruk gua. muahahaha. takper. kan gua kata. apa yang gua taip kat blog gua panjang2, sebagai pedoman, dan pengajaran untuk diri gua jugak untuk jadi lebih baik.

*post kali ni agak berbunyi kondem orang. tapi gua memang nak kondem pun. sebab annoying sangat ah broadcast lah, status bbm lah, tuiter lah, fesbuk jgn cakap ah. gua jadi stress. sbb gua tak boleh tengok orang rasis2 gini. NASIONALISME!!!



santai sambil tengok bola, pecahkan tv kalau team lawan score!






dfnheartcore.-





4 comments:

Pan. said...

itu yang aku fikirkan.
aku cuba nak sampaikan apa yang aku/kita fikirkan.
yeah, jadi profesional. itu kita

chubbyharusdirejam said...

yang gua pelik, tengok bola tapi sampai nak obses sangat maki sana sini tu kenapa ek. padahal kalau gol ke tak gol ke bukan ada apa2 effect kat diri kita. keh keh keh keh.

Superwoman said...

hahahahahaha. jyeahh! :D

Ahmad Tongkeng said...

oh tulisan yg ini saya sokong sangat, tq