Friday, December 16, 2011

Homo ke Lomo?

Gua ada beberapa teman yang bukan normal. mereka abnormal. bukan tak ada mata, atau cacat pendengaran atau cacat otak atau jari ada 16. mereka cuma abnormal dari segi nafsu mereka. maksudnya kat sini, mereka agak terpesong dari segi nafsu mereka. okay. senang cerita macam gini lah. mereka gay dan lesbian. mereka antara teman teman yang boleh tahan rapat dengan gua lah.

kat sini kalau gua takde teman macam mereka pun gua akan cakap benda yang sama. okay. lu orang kalau tak berminat nak dengar pendapat gua atau dikenali sebagai idea gua atau lebih pemes sebagai sampah yang gua nak tulis ni, gua sejes lu orang tekan button 'x' kaler merah di atas window ni.

homoseksual. apa yang gua faham tentang homoseksual adalah mereka yang mempunyai perasaan atau nafsu ke atas seseorang yang mempunyai gender yang sama. atau lebih dikenali sebagai gay dan lesbian

okay, apa yang gua nak tekan kan kat sini adalah satu golongan yang kononnya menindas mereka yang bersifat homoseksual.

mengikut ugama, homoseksual adalah antara dosa yang paling teruk sekali. yang mana orang selalu bilang "Nabi tak mengaku umat, doh!". Tapi, lu orang pernah dengar tak pasal "Islam itu mudah, Islam itu Indah" ? ada cara cara dia sebenarnya nak tangani masalah ni selain dari tindas mereka ni.

gua taknak masukkan pasal ugama dalam post ni. sebab gua punya ilmu ugama juga bersepah juga.

bagi gua, manusia semua sama. fitrah manusia dijadikan semuanya sama. kenapa kita nak tindas antara satu sama lain? pada gua itu tindakan bodoh sebenarnya. gua bukan nak sokong mereka yang terpesong akidahnya. tapi bila nak fikir fikir balik, akidah gua macam mana pulak? tegak sangat ke akidah gua ni? bila gua belek belek muka gua kat cermin, gua tak rasa gua punya akidah tegak. terpesong jugak. tapi mungkin terpesong dari segi lain. sebab gua rasa, alhamdulillah lah gua masih bernafsu pada lelaki. gua rasa nak mastebet jugak lah tengok lelaki hot. tapi, dari segi akidah yang lain, gua rasa gua hancur. itu kegunaan cermin sebenarnya.

gua sejes, lu orang belek lah akidah lu kat cermin dulu before lu orang keluar kan pepatah pepatah lu orang di laman laman sosial mahupun secara lisan atau pun tindakan lu orang.

biar gua terangkan apa motif post ni.

manusia. manusia ada perasaan. ada hati. bukan manusia je. malah kucing kucing gua, biawak, platipus, burung merak, tapak sulaiman juga punya perasaan. so, tugas lu orang, lu orang bukan saja kena jaga hati dan perasaan lu orang sendiri. tapi, disebabkan lu orang hidup dalam dunia ni bukan sorang sorang, lu orang harus lah jaga hati dan perasaan orang lain. macam lu orang jaga perasaan makwe atau pakwe lu atau jiran sebelah rumah lu atau kak senah janda jual kain batik tu ke. semua lu orang kena jaga. memang manusia tak dapat memuaskan semua pihak. tapi tak salah untuk mencuba. lu orang tak perlu praktis. cuma lu orang kena praktik. lu orang tau tak apa beza praktis dan praktik? kalau lu orang tak tau, gua sejes lu orang pergi gugel atau lu orang tanya kawan lu. gua saspek dorang tau.

so, kaedahnya sama je dengan manusia yang bersifat homoseksual ni. dorang ada hati dan perasaan. cuma nafsu dorang aja ke lain. gua nak tanya. untuk apa lu orang benci dorang? dorang kacau telo lu orang ke? atau dorang ngurat adik lu? atau makwe lu lari ikut pengkid? kalau tepuk sebelah tangan tak akan berbunyi. kalau makwe lu tak layan pengkid tu, die tak lari ikut pengkid tu. mesti lu ada kekurangan yang buat dia tak puas kan? okay, ini merepek. abaikan.

mungkin niat lu orang suci. macam suci dalam debu la. nak benteras homoseksual dalam kalangan orang islam. ye, gua suka semangat lu yang bersungguh sungguh nak benteras tu. gua respek semangat lu orang kat situ. cuma, kadang kadang cara lu orang tak betul. Islam kan indah? *bab homoseksual tak akan lari dari ugama. so gua kena jugak mention. mahap*

memandangkan, memang bab ni tak boleh lari dari ugama, so, gua akan cakap apa yang gua tahu. pada gua, Islam ugama yang paling aman. yang paling mudah, yang paling dijamin semua umat Islam masuk Surga.

Lu orang pernah dengar tak Pelacur masa zaman dulu kala masuk Surga sebab bagi anjing air? Pada gua, lu orang nak ajar orang, bukan dengan menindas mereka. lu orang boleh je tarik dia elok elok ke jalan yang betul kan? dan kalau lu orang alim, baik, suci, gua rasa lu orang akan fikir benda ni. apa kata lu orang cuba berkawan dengan dorang. dorang tak jahat. mereka manusia. Tuhan tu akan kasi secebis kesedaran kalau lu orang ikhlas bagi kesedaran pada mereka ni. Lu orang jangan nak bajet Ahli Surga sangat dengan ayat "Kata takut kiamat, tapi, manusia biasa sendiri seolah olah sokong mereka ni". kalau lu orang perasan, mereka bukan sokong. kalau mereka sokong, gua rasa, mereka da bagi sponsorship untuk buat satu komuniti terbuka untuk homoseksual ni untuk buat parti besar besaran di putrajaya. mereka cuma cuba untuk berbaik dengan mereka dengan memberikan pendidikan ugama yang betul. homoseksual pada gua ni, mereka kurang pendidikan ugama. mungkin mereka tau hukum atau pernah terdengar hukum homoseksual. cuma sebab orang yang mcm lu orang suka tindas mereka ni, mereka jadi memberontak. dan dari situ, mereka akan lupa tentang hukum hakam ni.

okay contohnya macam lu orang nak ponteng sekolah. lu orang tau, kalau lu orang ponteng sekolah, konfirm lu orang kena rotan dengan cikgu disiplin. tapi disebabkan, masa lu orang macam terfikir tentang hukuman rotan tu, cikgu disiplin lu orang lagi nak kasi tekanan pada lu orang, tu membuatkan lu orang memberontak lalu lu orang ponteng jugak sekolah sebab malas dengar cikgu disiplin mencarut. sama lah tu konsep dengan kes homoseksual ni.

dalam kes homoseksual ni, mungkin selain lu orang kawan dengan mereka mereka bersifat homoseksual ni, lu orang juga boleh pergi buat screening pasal buruk padahnya kalau jadi homoseksual. yang mana boleh mengundang siplis dan sebagainya. dah kalau ugama dorang macam tak terfikir sebab bagi mereka hukum dari Allah tu lambat sampai, lu orang cuba dari segi sains atau biologi. mungkin berjaya kan?

pada gua, cara lu orang maki dorang, pulaukan dorang, tindas dorang, buat banner "KAMI BENCI HOMOSEKSUAL" atau edarkan flyers "FUCK HOMOSEKSUAL" baik lu orang gunakan cara yang positif untuk tarik mereka ke arah yang positif kan?

satu je gua nak lu orang bayangkan. sekarang mungkin lu orang punya nafsu ke arah perempuan pakai bikini (bagi lelaki) dan lelaki yang berbulu dada (bagi perempuan). tapi, lu orang pernah terfikir tak, satu hari nanti Tuhan tu tarik nafsu lu orang, Tuhan kasi lu orang konfius dengan nafsu lu orang. ingat, dalam dunia ni, SEMUA ADALAH PINJAMAN. sekarang mungkin lu orang tak nampak apa maksud disebalik PINJAMAN yang gua carutkan ni. tapi, kalau dah terkena kat batang hidung lu, baru lu orang tau macam mana rasa TERTINDAS disebabkan kekurangan lu orang tu.


lagi satu, dunia sekarang memang dah nak kiamat. so, lu orang nak tak nak, kena terima ini semua petanda nak kiamat. gua sejes, lu orang hadap je benda ni selain lu orang guna cara positif untuk tarik benda ni. ingat, lu orang tak akan dapat pahala kalau lu orang bersikap negatif. dengan tak semena mena, lu orang sekali dapat dosa. dosa maki, dosa membezakan status, taraf sesama manusia dengan cara penindasan macam gini. sound agak kurang ajar tapi ni benda betul. Lu orang bukan Tuhan nak hukum manusia. Tuhan je layak nak hukum manusia. sebab tu Pelacur yang bagi anjing minum air tu boleh masuk surga. Dosa/Pahala tu Allah je yang layak bagi kat sesiapa yang Dia nak base on perbuatan orang tu sendiri.


Buang lah sikap homophobic lu orang tu jauh jauh. tak ada gunanya lu orang nak tindas sesama manusia. terutamanya yang claim diri mereka sebagai aktivis, hardcore, anarki dan sebagainya.












santai, sapkoktang.













dfnheartcore.-

5 comments:

saufi ikmal said...

gua pon sampah dari sampah , HAHAHA :)

Kc Kasedah said...

pergh! ini POWER!

chubbyharusdirejam said...

TAK,PERSOALANNYA KENAPA LU MASTEBET TENGOK LELAKI HOT? eh tercapslock pulak.

RZL said...

moral majority .. we're just minority. but make sure be a minor threat

Syf serabai. said...

manusia memang hipokrit.
satu lagi tulisan yang jujur, aku suka.

*mestebet,cool!